Jako lider rynku w dziedzinie elektromobilności Jungheinrich oferuje rozwiązania intralogistyczne, które są energooszczędne i zmniejszają emisję CO2. Cały cykl życia naszych akumulatorów litowo-jonowych został zaprojektowany z myślą o zrównoważonym rozwoju.
W Jungheinrich akumulatory litowo-jonowe stanowią podstawowe elementy elektromobilności i wnoszą istotny wkład w transformację energetyczną. Zrównoważony rozwój można jednak osiągnąć tylko wtedy, gdy cały cykl życia akumulatorów litowo-jonowych zostanie zaprojektowany tak, aby oszczędzać zasoby. Dlatego Jungheinrich opracował zrównoważony cykl - od starannego wydobycia materiałów i produkcji, poprzez długi okres użytkowania i ponowne przetwarzanie, aż po wysoki poziom odzysku cennych surowców.
1: Proces produkcji baterii litowo-jonowych
2: Proces przechowania w magazynie
3: Użycie baterii w nowym wózku (etap 1 cyklu życia)
4: Proces odnawiania
5: Użycie baterii w używanym wózku (etap 2 cyklu życia)
6: Proces odnawiania
7: Zastosowanie jako magazyn energii (etap 3 cyklu życia)
8: Proces demontażu
9: Proces recyklingu
Dla Jungheinrich zrównoważony rozwój zaczyna się od opracowania i produkcji akumulatorów litowo-jonowych. W tych fazach przestrzegamy naszych kryteriów ekoprojektowania, które uwzględniają cały cykl życia produktu i ograniczają jego wpływ na środowisko. Dlatego w naszych bateriach litowo-jonowych rezygnujemy z krytycznych surowców, takich jak kobalt, a zamiast tego stosujemy ogniwa z fosforanem litowo-żelazowym (LFP). Ponadto nasze baterie litowo-jonowe są bezpieczne: Chemia ogniw LFP, w połączeniu z dodatkowymi środkami bezpieczeństwa, zapobiega zapaleniu się baterii.
Aby zwiększyć zrównoważony rozwój, akumulatory litowo-jonowe w Jungheinrich przechodzą aż trzy różne etapy cyklu życia. W pierwszym są one wykorzystywane w nowych wózkach. Akumulatory litowo-jonowe zmniejszają ślad węglowy o 20% i poprawiają wydajność energetyczną nawet o 20% w porównaniu z wózkami przemysłowymi wyposażonymi w akumulatory kwasowo-ołowiowe.
Po zastosowaniu w nowym wózku, cykl życia akumulatora litowo-jonowego jest daleki od zakończenia. Po odzyskaniu akumulatora przeprowadzamy profesjonalną renowację. W przyszłości chcemy stosować narzędzia analityczne, które za pomocą sztucznej inteligencji oceniają i sortują zużyte ogniwa. W efekcie baterie litowo-jonowe mogą być ponownie wykorzystane w używanych wózkach (2 etap cyklu życia), a później w stacjonarnych magazynach (3 etap cyklu życia).
Trzeci etap cyklu życia ma miejsce poza wózkiem: Jeśli pojemność akumulatora wynosi mniej niż 70-80%, nie ma już sensu wykorzystywać go w urządzeniu. Jednak jeszcze przez kilka lat akumulator może być wykorzystywany jako stacjonarny magazyn energii. Wraz ze wzrostem wykorzystania energii odnawialnej, magazyny energii będą w najbliższych latach odgrywać coraz większą rolę w kompensowaniu wahań w dostawie prądu.
Jeśli bateria litowo-jonowa nie nadaje się już do użytku jako magazyn energii, jesteśmy wtedy odpowiedzialni za jej demontaż i recykling. Naszym celem jest, aby 95% wartościowych materiałów z ogniw, takich jak lit, miedź i aluminium, mogło zostać ponownie wykorzystane i wrócić do obiegu. Niektóre z tych substancji mogą być wykorzystane do produkcji nowych ogniw litowo-jonowych. Takie podejście przyczynia się do zrównoważonego i odpowiedzialnego wykorzystania zasobów naturalnych.
Odkryj technologię litowo-jonową z Jungheinrich!
Twój magazyn gotowy na jutro już dziś.
Kontakt z doradcą
Jungheinrich
Telefon