Czat wyłączony
Oferujemy możliwość skontaktowania się z nami za pomocą chatu, ale ze względu na obecne preferencje dotyczące plików cookies nie możemy jeszcze wyświetlić czatu. Prosimy o zmianę preferencji.
Aby aktywować funkcję czatu, zaakceptuj pliki cookies.
Jungheinrich – wiodący dostawca rozwiązań intralogistycznych
Nasze rozwiązania
Nasze rozwiązania
Technologia litowo-jonowa Jungheinrich
Technologia litowo-jonowa Jungheinrich
Nasze rozwiązania
Jungheinrich – wiodący dostawca rozwiązań intralogistycznych
Produkty
Produkty
Wózki widłowe używane
Produkty
Produkty
Energia i technika ładowania
Energia i technika ładowania
Jungheinrich – wiodący dostawca rozwiązań intralogistycznych
Automatyzacja i systemy automatyczne
Automatyzacja i systemy automatyczne
Automatyzacja i systemy automatyczne
Automatyzacja i systemy automatyczne
Jungheinrich – wiodący dostawca rozwiązań intralogistycznych
Jungheinrich – wiodący dostawca rozwiązań intralogistycznych
O nas
O nas
O nas
O nas
O nas
O nas
Jungheinrich – wiodący dostawca rozwiązań intralogistycznych
PROFISHOP
Nasze wózki widłowe można stosować w niemal każdym magazynie, ponieważ są nadzwyczaj uniwersalne.
Jeśli poszukują Państwo wysokowydajnych i efektywnych ekonomicznie wózków widłowych dobrze Państwo trafili! Wózki czołowe Jungheinrich to najlepsze rozwiązanie. Są niesamowicie zwrotne i niezawodnie transportują towar do celu zarówno w magazynie, jak i na zewnątrz.
Dzięki tym cechom nasze wózki pracują w najróżniejszych branżach transportując i składując najróżniejsze towary, od produktów spożywczych przez metalowe, ciężkie konstrukcje aż po produkty przetwórstwa chemicznego.
Wszystkie modele wózków czołowych mają maszt umieszczony z przodu pojazdu.
Czołowy wózek widłowy to trój- lub czterokołowy pojazd przemysłowy wykorzystywany głównie do obsługi wewnętrznej magazynów i transportu towarów. Wózki widłowe mają własny napęd i maszt, dzięki czemu ładunki mogą być nie tylko podejmowane, ale również podnoszone i składowane na dowolnych wysokościach.
Czołowe wózki widłowe zawdzięczają swoją nazwę widłom, które znajdują się z przodu pojazdu. Najczęściej spotykane są modele z parą wideł, ale w zależności od potrzeb może być ich więcej.
Czołowe wózki widłowe najczęściej są wykorzystywane do przeładunku towarów oraz załadunku i rozładunku samochodów ciężarowych. Często są również używane do transportu wewnętrznego, np. do zaopatrzenia zakładu produkcyjnego. W niektórych przypadkach spełniają one również inne role - świetnie sprawdzają się podczas organizowania większych eventów czy montażu i demontażu stoisk na targach.
W zależności od modelu i zadania czołowe wózki widłowe wykorzystywane są w różnych miejscach. Są one podstawą transportu i przeładunku towarów w większości branż. Dotyczy to zarówno przemysłu samochodowego, jak i spożywczego czy firm logistycznych.
W zależności od napędu wózki mogą pracować w różnych środowiskach: wózki akumulatorowe sprawdzą się zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Wózki spalinowe stosowane są głównie na otwartych przestrzeniach. Natomiast by używać wózków gazowych wewnątrz budynków spełnione muszą być regulacje dotyczące emisji spalin.
Działanie wózka czołowego zależy od jego typu i konstrukcji. Generalnie główne funkcje wykonywane są przez tak zwaną jednostkę unoszącą, która składa się z masztu i wideł. Widły umieszczane są pod ładunkiem, który jest następnie unoszony, transportowany bądź składowany za pomocą masztu, cylindra hydraulicznego i łańcuchów. W widłowych wózkach czołowych możliwe jest zamontowanie również dodatkowego osprzętu, który umożliwia pracę z niestandardowymi ładunkami.
Wózki czołowe jednostkę unoszącą mają z przodu. Z tyłu jest przeciwwaga, która zapewnia stabilność pojazdu nawet przy transporcie najcięższych ładunków.
W ofercie Jungheinrich znajdują się również inne typy wózków. Wózki wysokiego składowania umożliwiają załadunek i rozładunek nawet najwyższych regałów. Wózki do kompletacji wspomagają proces kolekcjonowania produktów. Ręczne wózki paletowe są najczęściej spotykane w sklepach. Natomiast wózki unoszące i podnośnikowe wspomagają pracę w magazynach, transport na krótkich i średnich dystansach oraz rozładunek samochodów ciężarowych.
Ze względu na napęd wózki czołowe dzielą się na dwie grupy: wózki akumulatorowe oraz spalinowe.
Wózki akumulatorowe pobierają energię z akumulatora. W wózkach czołowych stosowane są akumulatory litowo-jonowe oraz kwasowo-ołowiowe.
Wózki spalinowe dzielą się dodatkowo na zasilane gazem LPG i zasilane olejem napędowym (diesl). Chociaż wózki zasilane benzyną również należą do grupy wózków spalinowych są one mało popularne w Europie.
Napęd spalinowy dodatkowo dzieli się na hydrostatyczny i hydrodynamiczny. Wózki z napędem hydrodynamicznym świetnie sprawdzają się podczas transportu ładunków. Wózki z napędem hydrostatycznym wyróżniają się łatwiejszym sterowaniem i cofaniem oraz lepszym przyspieszaniem, dlatego świetnie sprawdzają się przy składowaniu towarów i pobieraniu ich np. podczas rozładunku samochodów ciężarowych.
Akumulatorowe wózki czołowe zapewniają wysoką wydajność i uniwersalność. Nie emitują szkodliwych spalin i charakteryzują się niskim poziomem hałasu.
Wózki z technologią li-ion są praktycznie bezobsługowe oraz nie generują kosztów operacyjnych.
Podczas długiej i intensywnej pracy akumulatory kwasowo-ołowiowe muszą być regularnie wymieniane. Jednakże w wózkach z wysoko efektywną technologią li-ion nie ma tego problemu.
Większość akumulatorowych wózków czołowych wymaga odpowiedniego podłoża i jest wrażliwa na kurz czy zanieczyszczenia. Jungheinrich stworzył jednak specjalną serię wózków akumulatorowych do stosowania na zewnątrz.
W wózkach czołowych z napędem akumulatorowym zazwyczaj stosowane są akumulatory kwasowo-ołowiowe i litowo-jonowe. Akumulatory litowo-jonowe wyróżniają się jednak bezobsługowością, wysoką wydajnością oraz niższymi kosztami operacyjnymi czy krótszym czasem ładowania.
Wózki z napędem spalinowym mają zwykle bardzo dużą moc, a dzięki temu mogą podnosić nawet najcięższe ładunki. Dodatkowo mogą pracować w niesprzyjającym środowisku. Jednakże jako pionier w technologii litowo-jonowej Jungheinrich zapewnia bardzo silne akumulatorowe wózki czołowe, które w niczym nie ustępują wózkom spalinowym.
Wózki spalinowe mogą pracować na dowolnym podłożu i zawsze są gotowe do pracy, gdyż nie muszą być ładowane. Jednakże generują one wyższe koszty operacyjne oraz emitują więcej hałasu i spalin, dlatego są dedykowane do pracy na zewnątrz.
Wózki spalinowe zasilane są gazem LPG, który składa się z propanu i butanu.
Udźwig wózka widłowego zależy od konstrukcji i napędu wózka. Maksymalny udźwig czołowego wózka widłowego Jungheinrich to 5 t. Dokładne informacje znajdą Państwo w karcie produktu.
Wysokość podnoszenia zależy od wielu różnych składowych. Czołowe wózki widłowe mogą podnosić ładunki do 7.5 m. Dokładne dane dotyczące danego modelu znajdą Państwo w karcie produktu.
Maksymalna prędkość jazdy zależy od typu i modelu wózka. Czołowy wózek widłowy może poruszać się z maksymalną prędkością 22 km/h (bez obciążenia). Szczegóły dotyczące prędkości jazdy zarówno z obciążeniem, jak i bez, mogą Państwo znaleźć w karcie danego pojazdu.
Tak. W naszej ofercie konstrukcji specjalnych znajdują się wózki do pracy w ciężkich warunkach i w strefach zagrożonych wybuchem.
W oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie zarówno w produkcji wózków stworzyliśmy wózki wyposażone w monitoring temperatury, opony przewodzące, powłokę antystatyczną czy widły pokryte stalą nierdzewną. Wszystkie komponenty zostały dobrane tak, by eliminować ryzyko zagrożenia. Dodatkowo, wózki przeciwwybuchowe spełniają wysokie standardy ekonomiczne, ergonomiczne i bezpieczeństwa.
Tak. Wózki czołowe zapewniają pełną funkcjonalność nawet przy termperaturze - 20°C. Mogą być wyposażone w specjalne kabiny i różne typy okien, w zależności od wybranej konfiguracji.
Praktycznie wszystkie wózki czołowe, wysokiego składowania czy do kompletacji Jungheinrich są wyposażone w kabinę dla operatora, która zapewnia mu większe bezpieczeństwo. Na życzenie klienta, ze względu na warunki atmosferyczne, czy pracę w ciężkich warunkach kabina może zostać zabudowana.
Nazwę tę wózki zawdzięczają widłom, które umożliwiają mu na wykonywanie wyznaczonych zadań. Za pomocą wideł, które są zamocowane na karetce wideł, towary mogą być pobierane i odkładane. Na nich również przewożony jest towar podczas transportu.
Standardowo wózki są wyposażone w parę wideł, ale w zależności od indywidualnego zapotrzebowania może być ich więcej. W zależności od indywidualnych wymagań widły mogą być różnej długości.
Nazwa "wózki czołowe" to określenie pojazdów, którego maszt i widły znajdują się z przodu pojazdu, przed kabiną operatora.
Wózki czołowe są wyposażone w przeciwwagę (z tyłu pojazdu), która zapewnia stabilność wózka podczas pracy z ciężkimi ładunkami.
Wózki obsługiwane przez operatora idącego są prowadzone za pomocą dyszla. Wózki czołowe nie zaliczają się do nich.
Dedykowanymi pojazdami do magazynów są wózki akumulatorowe. Przy zachowaniu odpowiednich warunków w kwestii bezpieczeństwa i emisji wózki spalinowe na gaz również mogą pracować wewnątrz budynków. Natomiast wózki spalinowe zasilane dieslem są przeznaczone do pracy na zewnątrz.
Do użytku na zewnątrz rekomendujemy czołowe wózki spalinowe. Generalnie akumulatorowe wózki czołowe są rzadziej polecane do pracy poza budynkami ze względu na większe wymagania w kwestii posadzki, czy ochrony przed brudem i kurzem. Jednakże Jungheinrich stworzył takie modele wózków akumulatorowych, które świetnie sprawdzają się również na zewnątrz.
Szerokość korytarza roboczego jest bardzo ważna podczas wybierania wózka widłowego. W wąskich korytarzach świetnie sprawdzają się nasze trójkołowe, akumulatorowe wózki czołowe serii 1, które mają bardzo kompaktową budowę (ich szerokość to tylko 990 mm). Jednakże wózkami przeznaczonymi do pracy w wąskich korytarzach roboczych są wózki wysokiego składowania.
Odpowiednią instrukcję obsługi wózka widłowego mogą Państwo znaleźć tutaj.
Wózki widłowe czołowe różnią się między sobą pod względem kluczowych parametrów technicznych. Przy wyborze odpowiedniego modelu warto zwrócić uwagę przede wszystkim na:
Nie ma jednego rozwiązania. Wiele zależy od tego, jakie ma potrzeby Państwa firma. Jungheinrich Polska zapewnia szereg opcji co do pozyskania wózka czołowego do zakładu.
Jeżeli prowadzą Państwo duży magazyn lub zakład przemysłowy i planują intensywną, nieustanną eksploatację sprzętu, zakup nowych wózków czołowych może być najlepszym rozwiązaniem. W długofalowej perspektywie ta inwestycja może się wiązać z niższym kosztem łącznym, zwłaszcza jeśli wózek czołowy zostanie zakupiony w programie korzystnego finansowania, np. w formie leasingu.
Jeśli natomiast wózek widłowy czołowy to sprzęt, który wykorzystywany jest sezonowo lub jako urządzenie potrzebne przy realizacji konkretnego zlecenia – optymalnym rozwiązaniem może być wynajem krótkoterminowy. Wózki widłowe czołowe w opcji najmu na długi okres to rozwiązanie dla tych firm, które potrzebują stałego dostępu do nowoczesnych maszyn, ale ich serwis, konserwację, resurs UDT chcą realizować zewnętrznymi zasobami.
Zachęcamy do konsultacji z doradcą Jungheinrich o dostępnych opcjach. Przeanalizujmy wspólnie Państwa potrzeby, aby dobrać najlepsze rozwiązanie do sytuacji.
W magazynach e-commerce stawia się przede wszystkim na nowoczesne rozwiązania z obszaru logistyki 4.0. Dlatego jeżeli szukają Państwo wózka czołowego dla tej branży, najlepiej skontaktować się z doradcą Jungheinrich, aby porozmawiać o najnowszych modelach urządzeń transportu bliskiego z tej kategorii.
W czołowe wózki widłowe wdrożyliśmy wiele innowacji, z myślą o usprawnieniu procesów logistyki wewnętrznej, ale także wzmocnieniu bezpieczeństwa i ergonomii. Polecamy m.in. zwinne akumulatorowe wózki czołowe z napędem opartym o koncepcję PureEnergy i ergonomicznymi kabinami – gwarantującymi operatorom pełną swobodę ruchu i precyzyjną kontrolę nad przemieszczaniem ładunku.
Jeśli w Państwa flocie pojazdów nadal brakuje wydajnego wózka widłowego, który znacznie usprawni wykonywanie prac w magazynie, nie ma powodu do zmartwień. W każdej chwili mogą Państwo skontaktować się z naszymi doradcami poprzez wypełnienie formularza kontaktowego. Z przyjemnością pomogą w wyborze odpowiedniego wózka widłowego. Oprócz tego, mogą Państwo doposażyć magazyn kupując skrzynie do transportu i przechowywania jak również inne akcesoria do wózków widłowych w sklepie online Jungheinrich PROFISHOP.
Jeżeli nie chcą Państwo kupować wózka widłowego, zachęcamy do zapoznania się z innymi możliwościami finansowania. Nasi doradcy Jungheinrich są zawsze do dyspozycji. Wspólnie ustalimy, jaka forma finansowania: leasing czy wynajem jest dla Państwa najbardziej korzystna i elastyczna.
Chętnie porozmawiamy również o rozwiązaniach krótkoterminowych. Jeśli muszą Państwo sprostać szczytowemu zapotrzebowaniu lub zwiększyć wydajność przeładunkową w biznesie sezonowym, oferujemy wynajem wózków do tymczasowego użytku za pośrednictwem usługi doradczej w zakresie wynajmu wózków widłowych.
Newsletter
Zarejestruj się teraz