Jako generalny wykonawca kompleksowych rozwiązań logistycznych zaplanowaliśmy i zbudowaliśmy nasze centrum części zamiennych: z powierzchnią magazynową 20 000 metrów kwadratowych dla ponad 65 000 artykułów w 110 000 miejscach składowania.
Aby stworzyć najlepsze warunki dla światowej sieci logistycznej, zdecydowaliśmy się zbudować nowy centralny magazyn części zamiennych w Kaltenkirchen, niedaleko Hamburga, który zastąpił dotychczasowy magazyn części zamiennych i siedzibę zarządu w Norderstedt. Rozwiązanie systemowe obejmuje różne systemy regałowe, wózki widłowe z naszej oferty oraz nasz własny System Zarządzania Magazynem (WMS). Nasz centralny magazyn opracowaliśmy i wdrożyliśmy samodzielnie, jako generalny wykonawca zajmujący się kompletnymi systemami logistycznymi.
Trzonem automatycznego systemu magazynowego jest 7-alejkowy paletowy magazyn wysokiego składowania z miejscem na 21 168 palet oraz 8-alejkowy automatyczny magazyn drobnych części z 80 000 miejscami na pojemniki. Ponadto nowe centrum logistyczne posiada oddzielne strefy magazynowe dla szybko rotujących artykułów, towarów masowych i niebezpiecznych, a także konstrukcyjnie oddzielony obszar eksportu.
Artykuły są kompletowane w zależności od zamówień w kartonach, specjalnych pojemnikach logistycznych lub na paletach w strefie kompletacji zamówień na dziesięciu stanowiskach kontenerowych oraz ośmiu łączonych stanowiskach kompletacji dla palet i towarów w kontenerach. Poszczególne obszary są połączone za pomocą technologii przenośnikowej o łącznej długości ponad dwóch kilometrów.
Wzrost produktywności w logistyce magazynowej dzięki centralnemu magazynowi części zamiennych wynosi ponad 50 procent. Codziennie wysyłamy ponad 11 000 części na cały świat. Dzięki indywidualnemu rozwiązaniu systemu logistycznego możemy wysłać do 1 000 części zamiennych na godzinę w trzech strefach czasowych (Ameryka, Europa Środkowa i Azja).
Powierzchnie biurowe o powierzchni 3 800 metrów kwadratowych w centrum części zamiennych są zorganizowane jako biuro typu open space. „Przejrzyste i bezpośrednie ścieżki komunikacji między pracownikami są wyraźną zaletą tej koncepcji przestrzeni. Napływające zamówienia są obsługiwane bardziej efektywnie, dzięki czemu nasi klienci szybciej otrzymują zamówione części zamienne” — mówi Stefan Brehm, menedżer w Jungheinrich Service & Parts AG & Co. KG.