GARO Polska Sp. z o.o., należąca do szwedzkiego koncernu GARO AKTIEBOLAG, powstała w 2010 roku, a jej siedziba mieści się w Szczecinie. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją i dystrybucją osprzętu elektroinstalacyjnego i stacji do ładowania samochodów elektrycznych.
Garo Polska inwestuje w nowe miejsca pracy oraz nowoczesną infrastrukturę. Firma zamierza zostać jednym z większych zakładów produkcyjnych w regionie. Przedsiębiorstwo dynamicznie się rozwija, co obrazuje wzrost liczby zatrudnionych pracowników (zmiana z 30 do 120 osób) oraz rozbudowa powierzchni produkcyjnomagazynowej – w 2017 roku oddano do użytku nowy budynek o metrażu 4500 mkw. Obecnie przedsiębiorstwo korzysta z ponad 7300 mkw. przestrzeni, która obejmuje 3700 mkw. magazynu oraz 2800 mkw. produkcji.
Zapewnienie sprawnego przepływu i załadunku towarów oraz skuteczny serwis urządzeń, zadecydowały o wyborze Jungheinrich jako partnera w realizacji projektu. Główne oczekiwania GARO Polska względem dostawcy dotyczyły przede wszystkim: długiego czasu pracy urządzeń, usprawnienia przepływu materiałów oraz usługi kompleksowego i sprawnego serwisu maszyn. Klient potrzebował pojazdów dedykowanych wyłącznie do pracy wewnątrz magazynu oraz w przestrzeni produkcyjnej. Firma Jungheinrich spełniła wszystkie oczekiwania zapewniając wysokiej klasy produkty - akumulatory urządzeń wytrzymują ponad jedną zmianę, a indywidualne podejście do Klienta gwarantuje mu szybki i profesjonalny serwis oraz obsługę na najwyższym poziomie. Urządzenia Jungheinrich poprawiły obieg towarów w obszarze produkcji oraz pomiędzy wskazaną wyżej strefą a magazynem.
Wybór konkretnych modeli pojazdów poprzedziły wnikliwe konsultacje z Klientem, który w rezultacie zdecydował się na cztery rodzaje używanych urządzeń z oferty Jungheinrich. Jednym z nich jest akumulatorowy wózek widłowy wysokiego składowania ETV 214 z wysuwnym masztem. Pojazd usprawnił przemieszczanie towarów między regałami i podnoszenie ładunków w korytarzach roboczych, zwiększając tym samym wydajność pracy. Główną zaletą urządzenia jest doskonała widoczność - zarówno podczas jazdy, jak i w trakcie załadunku i rozładunku towaru. Kolejne rozwiązanie wybrane przez firmę GARO to wózek ERE 120, który również zwiększył efektywność przepływu towarów w magazynie. Operator kieruje pojazdem stojąc na specjalnej platformie, co umożliwia sprawny przeładunek, kompletację towarów oraz szybki transport na długich trasach przejazdowych. Dzięki kompaktowej budowie urządzenie łączy zwrotność pojazdu obsługiwanego przez pracownika idącego z prędkością pojazdu kierowanego przez osobę jadącą, co znacznie zwiększa wydajność pracy w magazynie.
Przedsiębiorstwo zakupiło również wózek widłowy ECE 220, który w GARO wsparł transport towarów między częścią produkcyjną a magazynową. Niewielki rozmiar urządzenia pozwala mu zmieścić się w windzie i swobodnie poruszać po dalszej części strefy produkcyjnej, zlokalizowanej na piętrze. Urządzenie zapewnia bezpieczeństwo pracy oraz posiada szereg zalet ergonomicznych na linii operator – pojazd – ładunek. Bezpośredni dostęp operatora do ładunku i podnoszona platforma stanowią ważny aspekt efektywnej kompletacji towarów. Najnowszym rozwiązaniem wdrożonym w firmie GARO jest podnośnikowy wózek widłowy ERD 220 z dyszlem. Umożliwia on równoczesny transport dwóch palet. Wózek znacznie uprościł załadunek i rozładunek naczep samochodowych w przypadku towarów ułożonych na dwóch poziomach. Taki transport ładunków zapewnia maksymalne wykorzystanie powierzchni naczepy.
Łącznie w firmie GARO pracuje sześć wózków widłowych Jungheinrich, w tym również wózki JUNGSTARS. Przeszły one fabryczną regenerację w Centrum Regeneracji Wózków Używanych w Dreźnie. Jest ona zgodna z 5 - gwiazdkową zasadą jakości Jungheinrich, która gwarantuje, że każdy wózek wraca do idealnego stanu pod względem technicznym i wizualnym, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Wózki JUNGSTARS zostały rozebrane na części pierwsze, a uszkodzone lub zużyte komponenty wymienione lub zregenerowane. Wymianie uległy też podzespoły odpowiedzialne lub współodpowiedzialne za bezpieczeństwo operatora i pojazdu. Ponadto wózki otrzymały nowy lakier. Dzięki tym wszystkim działaniom urządzenia wyglądają, a co ważniejsze pracują, jak nowe wózki widłowe.
Prezes Zarządu GARO Polska mówi: „Wózki widłowe Jungheinrich całkowicie spełniły nasze oczekiwania w zakresie niezawodności i ergonomii pracy. Ponadto bardzo ważną kwestią, którą braliśmy pod uwagę przy wyborze partnera był niezawodny i szybki serwis. Usługa zaoferowana przez firmę Jungheinrich w pełni odpowiada na potrzeby naszego przedsiębiorstwa, dlatego zdecydowanie mogę polecić produkty tej marki.”