Birner jest największym sprzedawcą części samochodowych w Austrii. Dynamiczny rozwój firmy wymusił konieczność zbudowania nowoczesnego centrum dystrybucyjnego. Problemem była lokalizacja – obiekt znajduje się w 4. strefie sejsmicznej. Firma Birner jest bardzo zadowolona z naszego rozwiązania.
Birner ma 29 obiektów i zatrudnia 560 pracowników na terenie Austrii. W 2016 roku firma osiągnęła roczne obroty około 140 milionów euro. Przedsiębiorstwo ma w ofercie aż 350 000 artykułów, z czego 150 000 jest dostępnych na stanie magazynowym. Stały rozwój asortymentu wymusił konieczność wdrożenia nowej strategii logistycznej. Z tego względu zadecydowano się na budowę nowego magazynu dystrybucyjnego. Celem było usprawnienie przepływu towarów i lepsze zarządzanie zapasami. Oczekiwano również, aby magazyn był w stanie sprostać współczesnym wymaganiom technologii cyfrowej. Na pierwszy rzut oka koncepcja nie wydawała się szczególnie wymagająca pod względem technicznym. Okazało się jednak, że wyzwania tkwią w szczegółach.
Pochodzący z lat 90. ubiegłego wieku obiekt o powierzchni roboczej 11 600 metrów kwadratowych wymagał adaptacji i przebudowy zgodnie z nowoczesnymi wymogami. Nie bez znaczenie był fakt, że magazyn znajduje się w regionie o podwyższonej aktywności sejsmicznej. Priorytetem było bezpieczeństwo i stabilność. Spełniliśmy wszytkie te oczekiwania proponując firmie Birner indywidualnie dopasowane, najnowocześniejsze rozwiązanie, sprawdzające się w strefie występowania trzęsień ziemi.
Obecnie pojemność magazynowa to prawie 5700 miejsc paletowych i ponad 160 000 miejsc regałowych. Pracę w magazynie usprawniają wózki widłowe.
Kierownik Logistyki Stefan Ulz jest zadowolony z efektu końcowego: „Jungheinrich dostarczył najlepszą koncepcję regałów i system bezpieczeństwa w trzech przetargach na realizację systemów regałowych i trzykondygnacyjnego magazynu kompletacyjnego. Szczególnie doceniamy fakt, że wszystkie rozwiązania cząstkowe zostały ze sobą płynnie zintegrowane, tworząc kompleksowe rozwiązanie logistyczne”. Współpraca będzie kontynuowana. Jak podkreśla Stefan Ulz: „W przyszłości zamierzamy dalej korzystać z usług oferowanych przez Jungheinrich, zwłaszcza jeśli potrzebna będzie rozbudowa centrum dystrybucyjnego”.
Kontakt z doradcą
Jungheinrich
Telefon